Lock&Lock: Sjöduglig elektronikförvaring

Alla känner nog till Lock&Lock burkarnas absolut främsta användningsområden: fukt säker förvaring av geocacher ute i natur, grottor m.m.  Men det finns faktiskt potentiella andra användningsområden för dem!

Här ser ni mitt test av Lock&Lock för att förvara plånbok, elektronik m.m., hemma i badkaret (vem har sagt att det måste vara tråkigt att göra rent badkaret?). Speciellt intressant är att GPS:en inte bara flyter, skärmen är dessutom läsbar genom locket. På bilden har ni även min gamla flytande ficklampa som just fått nya batterier.

Även inhandlat en reflexjacka (geocachare till i båt mitt i vintern skall ju gärna ha något som signalerar att de har en legitim anledning att båta runt) och skall leta rätt på mina cyalume ljusstavar, min pannlampa och så. Dessutom lite vattensäkrade säckar att packa i.

Om det bara är trevligt väder på söndag så blir det ett kul äventyr!

Lämna en kommentar