Kart- och överlevnadskit

Idag så uppdaterade jag mitt kart/överlevnadskit. Det är en liten uppsättning prylar som är tänka att hjälpa mig om saker går åt skogen när jag är ute i skogen; dvs främst scenariot "GPS pajar in the middle of fucking nowhere".

Kart och överlevnads kit

Så vad har vi här?
* Tasmanian Tiger kartfodral.
* Greber mini-ficklampa i pennformat, med röd lins monterad (bra för mörkerseende).
* Svart bläckpenna. Man vill kunna anteckna.
* Enkel blyerspenna. Low tech prylar brukar funka bra.
* Xinix AquaCare Vattenrening. Om man skall klunka vatten utan att koka, så kan det vara bra att döda bakterierna först….
* Greber mini-multiverktyg, dvs kniv tång skruvmejsel och det vanliga gunket. Observera att den är fäst i fodralet.
* Stormtändare/minificklampa (billig noname produkt, men den funkar helt OK!)
* Silva kompass, vanlig (inte multizone… en så länge tänker jag bara låta saker gå åt skogen i våra hemtrakter, hihi).
* Utekartan; karta som tål vatten, väder och vind!
* Rite in the Rain antekningsbok (syns inte på fotot, men den är där) som tål vatten, väder och vind!

Viks lätt och smidigt ihop och är ganska lätt. Ganska coolt kit i min mening! 🙂

Inköpsställen:
* Terräng (Tasmanian Tiger, Rite in The Rain)
* Naturkompaniet (vattenrening, utekartan)
* Teknikmagasinet (fick tre Gerber verktyg för drygt tre hundra, mycket bra pris!)

Lämna en kommentar