Kul att kunna besvara frågor =)

Charlott frågade på Kennex f=400mm 1:6.3:

Hej, jag har samma objektiv som du men jag hittar ingen adapter som passar. Hitta den på en loppis och trodde det skulle passa min Praktika som har M42 skruvgäng men inte det.
Jag har en digital canon eos också som den kanske skulle kunna passa i men som sagt vet jag inte vad gluggens anslutning heter. Kan du hjälpa mig?

Så himla kul att ens lilla blogg kommer till användning för någon, svarade direkt:

Hej! Mitt objektiv har T2 fattning vilket är vanligt bland teleobjektiv! Om osäker, dra förbi t.ex scandinavian photo och be att få prova innan du köper, så gjorde jag!

Riktigt kul! Har någon annan frågor så fråga på! Jättekul att kunna hjälpa till =)

Kommentera

