The Dreamer

Erik var grym. Och jag verkligen älskar bildkaraktären från Pentacon 50/1.8 M42 på 5DmkII. Det är nästan som Erik är ett rörligt subjekt en drömliknande tavla. Scenerna med 60D + 24-105/4L ser så mycket billigare ut =)

P2160227

Detta är en av de mer komplicerade / genomtänkta edit’s jag gjort, så jag tänkte nämna lite om hur den är editerad. Först gick jag igenom båda kameraklippen och satte ut ”Beats” på händelser där det finns något jag vill se från någon av kamerorna. Sen lät jag Pentacon 50/1.8 utgöra en bakgrund och styrde vad man ser genom att ändra opacitet på 24-105/4L. Efter det så kollade jag igenom resultatet, och la till lite fler övergångar för att få lagom med variation under klippet.

Adobe Premiere Elements 9 - 20132013-02-16 ErikPSThe Dreamer - beat markers

 

Stort tack till Fredrik Karlsson för de fina bilderna =) hade inga ”riktiga” program som tuggade ORF-filer, så jag löpte amok i Picasa. Fredrik avsäger sig allt ansvar för mina hipsterifieringar av hans bilder.

P2160190

 

Kommentera

