Oväntad mini-äventyr under söndagscachingen

När man går i stan en söndag på en lugn och tämligen oplanerad cachingtur så förväntar man sig inte speciellt mycket spänning. Men, det finns faktiskt cacher som är Terräng:3 inne i stan också. Och de kan vara blöta och hala om det har regnat. Och det kan vara så att när man kommer fram till cachen så är det full panik för att barn klättrat upp till stället där geocachen är gömd och inte vet hur de skall komma ner 🙂

blaufish found Bangatan

LOL här var det galet mycket action! När jag anländer står en familj och kräver att tre av deras pojkar skall komma ner. Två av dem gör så, men den tredje är rädd för livet och först klättrar en brorsa upp för att lugna honom, och när även mamman är en bit upp i berget vågar han sig ner. Farsan fokuserar på att hålla truppen lugn och sista biten lyfter jag ner den skraja killen, för att sen få ge mamman en hand när hon tar sig ner.

När familjen kaos gett sig av klättrar jag enkelt upp i mina glashala dojjor. Cachen loggad lätt. När jag skall ner från det blöta berget i glashala dojjor börjar jag förstå killens skräck 🙂 men en liten stund senare med ganska nedsmutsade byxor stod jag på säker mark igen!

Minst sagt en oväntad nivå på action under en promenad i staden 🙂

Tumme upp!

Kommentera

