SJs telefonister är grymma!

Jay! Hade ett jättebra samtal med Anders på SJ som var väldigt undrande varför det stod 77 minuters försening på min resa då jag uppgav att verkligheten var 160-170 minuter och många andra var berörda. Han skulle kolla upp vad som hade hänt och ringa dem som matat in 77 minuter i systemet och fråga varifrån de fått siffran.

Så… lägga sin tid på att bråka om att få ut alla 222 kronor isf 111 kronor? Värt i tid – icke. Men på något sätt känner jag mig så djäkla nöjd. Jag har fått min saknade hundring och slipper vara arg på SJ i all framtid för att de norpade den.

Det tar en del arbete, men vill man få rätt så får man oftast det till slut!

Tack för att du har kontaktat oss.

Nu har jag kollat upp förseningen och det stämmer att du ska ha ytterligare ersättning.

Vi beklagar den försening som uppstod i samband med resan 2011-06-19.

Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:
60 – 119 minuter ersätts med 25 %
Mer än 120 minuter ersätts med 50 %
Enligt vår restidsgaranti återbetalar vi 111 kronor för beställningsnummer ****. Ersättningen beräknas på SJ-delen av biljettpriset och omfattar inte eventuell resplusdel. Jag skickar en avgiftsfri utbetalningsavi, du har avin inom 14 dagar.

Med vänliga hälsningar

SJ AB
Anders ****

 

Kommentera

