Linköping Urban Invation

Linköping Urban Invasion har drivit mig smått till vansinne. Varje gång vi varit i LKP centrum har vi slängt ett öga efter utomjordingarna. År ut och år in utan att den muppen velat visa sig!

Idag ropade Kaprifol till ”är det inte den där du letar efter?”. Disillusionerad kom inte hoppet till mig, hittat fel utomjording så många gånger.

Men upp med Geocaching appen och kollar.

Jay!!! Rätt djävla space invadet! Cool!!! Plåtar byggnaden och numret ur några vinklar.

Antecknar i iPhone.

Kopierar över beräkningarna till WolframAlpha appen.

Vidare knackar jag kordinat, avstånd och projiceringsvinkel in i iGCT. Klickar done. Den ger mig ett svar, jag trycker på en icon och den skickar upp kartan och visar vart vi skall.

Helt öde i Linköping (allt annat än livad nationaldal i linkeboda centrum, Sveriges mest sovande stadskärna) så andras loggar om att de fått avbryta pga icke-cachare känns avlägset denna helt öde eftermiddag. Cachen hittas direkt.

Lycklig efter vårt fynd ger jag Kaprifol en rejäl kram!

Kommentera

