Mitt Flickr

Ett av mina projekt jag lagt tid på senare tid är mitt Flickr. Dels skall jag ta fler foton, fler av dem skall upp till Flickr, utbudet skall bli lite mer varierat (jag vet att mina klassiska bildstilar är lite för överrepresenterade / återkommande), och jag skall få dem mer exponerade genom att bland annat arbeta med grupper och kommentarer.

Det börjar ge utdelning, jag får en del views, och viktigare: kommentarer och favoritiseringar. Några foton tycker jag dessutom faktiskt att de borde nått mer uppmärksamhet, de är klart över Flickr-snittet men har bara fått någon enstaka kommentar. Hmm. Finns kanske någon förklaring.

På det hela taget så tycker jag att jag börjat röra mig från att vara i bottenskicket till att vara bland de halvbra. En del av mina foton blir riktigt härliga, men snittet är inte tillräckligt bra. Det syns på fotorna att jag kan plåta, har rätt objektiv (Samyang MF 85/1.4 är det coolaste och mest utmanande som finns hehe) och behärskar tekniken bra.

Samtidigt är det ganska långt kvar till dem som är riktigt, riktigt bra. När man tittar på en del foton på Flickr blir man nästan stum av hur djäkla bra de fotona är, helt otroligt vad en del presterat. Men men, om några år är jag nog där. Är ju ändå relativt ny.

Förmågan att hitta de riktigt intressanta vinklarna / fotoorna är nog det utmanande. Att bli duktig på tekniska frågor är något jag har lätt för, det estetiska är mer utmanande. Sen så är jag lite svag på att ha med foton på modeller, okända människor på gatan, osv. Får försöka öva upp sådant.

Kommentera

