Panzerkunst och Frewsabug

Ibland går mina tankar till min första cache, Panzerkunst.

Den hade ett fint GC-nummer, GCXCK0 – med symetriska CXC följt av ett K som faktiskt är nästan samma sak som ett X. Kanske bara jag, men jag kan verkligen uppskatta mönster i stokastiska sammanhang.

Jag hade cachat ett tag och började känna att jag kunde placera ut någon fin liten cachen, men något direkt tema för en cache-beskrivning hade jag inte.

I den vevan hittade jag mina två första TB’s, Troll och Frewsabug.  Först la jag en liten rolig logg på Frewsabug;

blaufish retrieved Frewsabug from Oxsjön, Tuesday, 25 July 2006

Travelbug party at Blaufish’s! Troll-Baby and Frewsabug are eating Pringles, partying, getting drunk & making out!!!

Troll-Bug and Frewsabug partying!

Troll-Bug and Frewsabug partying!

Sen funderade jag lite på min nya cache och slängde ihop något jag tyckte var roligt:

Once upon a time, there was a travel bug named Frewsabug. Frewsabug had travelled accross many lands and sailed many seas, and she had seen many dangers. She came to Kaverös, and sought the grand master.

– ”Master, teach me to be strong!”
– ”You shall learn Panzerkunst, and you will be strong.”

For seven days and seven nights Frewsabug trained, and she was ready to continue her quest around the world. Please help her to her next cache, and let it be far, far away.

Jag misstänker att många inte förstod referensen till Panzerkunst, jag gillar när saker är oförklarade och man måste tänka eller söka ett steg längre för att få den fulla förståelsen. Man kan väl säga som så att Panzerkunst är något av det hårdaste och mest våldsamma man skulle kunna lära sig, och att denna söta lilla docka skulle lära sig Panzerkunst tyckte jag var komiskt.

Att någon faktiskt äger en TB tänkte jag inte mycket på, men Frewsabug’s ägare tyckte min logg var lite rolig och reagerade roat när de upptäckte att min första cache fått temat att träna Frewsabug för hennes vidare äventyr ute i den stora världen. Så här skrev de i ett mejl:

Nice one! Just wanted to mail you and say thanks for training Frewsabug. We enjoyed reading about her and seeing the travel bug party pic. We hope that frewsabug was a sensible bug and and not now carrying a baby bug!

She is winning the race by a long way her sister is still in the UK and hasn’t moved in 4 months…. Maybe she needs training in the ways of Panzerkunst.

Thanks again

molfrew-mosstoad

Ibland blir jag alldeles till mig i trasorna när jag tänker på Panzerkunst och Frewsabugs äventyr ute i världen!

FTF snöt förresten Benrangel, och detta var innan jag kände varken honom, eller efterföljande (TLAJ, Hallén). Cachen fick totalt 21 Found-loggar, innan ett rejält oväder med oavbrutet regn i flera dagar förvandlade dess gömställe till lervälling.

Kommentera

