Vinterdojjor no more =)

Mina vinterdojjor var tight när jag köpte dem, sen växte mina fötter.

Jepp, jag trodde fötterna inte växte när man var rejält över 25-strecket, men i hög ålder gick jag upp först 1.5 i skostorlek. Kanske hänger samman med att jag som geocachare går mycket mer än jag gjorde tidigare.

Jag funderade på att slänga dem efter att de varit underutnyttjade i flera år, inte minst efter årets promenad i dem då jag fick riktigt ont i tårna. Fast att slänga dem verkade så slösaktigt. Att sälja dem begagnat och krångla runt med posten verkade hysteriskt tråkigt.

Men som tur är så är jag ibland genialisk, och jag kom på en kul idé. Jag testade att annonsera ut dem gratis i GCSE forumet, om någon geocachare med rätt skostorlek ville ha dem så fick de dem gratis (eller typ, ett glatt humör och en kopp kaffe eller nått som betalning).

Ett trevligt möte senare så var berättelser om cacher, barndom och skola osv utbytta, jag hade lite mer ledig plats i mitt överfyllda hem, och en geocachare hade ett par ganska bra vinterdojjor. Och jag fick en 0.5L cola 🙂

Kommentera

