Om bloggen! [META]

(META WARNING!) Mina mest intensiva fans stalkar mig nog via ”syndikatet” (ni vet, RSS-maffian eller Atom-maffian). Men för många är ju webb-versionen det viktigaste mediet, och det är ju framför allt där jag hänger själv (jag är förmodligen mitt största fan…). Hur som helst, jag har gjort om bloggen en liten del.

  • Flickr-widget har minskats från 3 till 1 foto, för att minska platsen det tar upp.
  • Kommentarer-widget har tillkommit.
  • Poppis-widget har tillkommit.

Nu är alltså logiken som följer:

  • Högst upp både till höger och vänster är något av mig / om bloggen.
  • Näst högst upp kommer något som ger en realtidsbild av vad som händer på bloggen.
  • Navigation, Flickr, Life-stream / mitt intressanta liv, vad som händer på andra geobloggar osv osv prioriteras ner, för att låta det interaktiva på min blogg få mer rymd.

Kommentarer-widget är väl lite smörande för bloggläsarna, att aktivt inbjuda till att kommentera bloggen. För trotts att jag har hyffsat många läsare, och många geocachare brukar kommentera bloggen IRL och nästan veta bättre än mig själv om vad jag skrivit, så har jag alltid haft ganska sparsamt med kommentarer. Lite mer interaktivt vore kul, och jag är inget bra på att göra smöriga inlägg som bjuder in till stormar av kommentarer 🙂

Poppis-widget lever sitt eget mystiska liv. Jag är lite osäker på om den är trasig eller om mina besökare är för få, eller om mina besökare byter intressen hela tiden, för den inläggen där ändrar sig helt magiskt. Aja, den kanske blir mer stabil över tiden om den får vara aktiv ett tag? Å andra sidan vore det kul om mina besökare faktiskt var som guldfiskar eller ekorrar på speed: ”Detta är intressant! Nej detta! Nej detta! Detta!”

Kommentera

