Årets första Found logg och lite annat

Found it blaufish found  Hälsans Stig Mölnlycke #1
00:50 2011-01-01 med Kalaspuffar! Gott nytt år!

Inte så illa att sätta första Find inom första timmen va? När hittade du årets första find?

Var väl hemma och i säng runt 4 eller så. Lagom ”dagen efter” så vaknade vi runt 11. En viss liten tös var väldigt dagen efter, själv var jag väl något sliten men mest trött, och började ”Operation: Tvätta”.

Min ”arga” lapp som jag skrev mitt i natten hade gett resultat: grannarna som bokat stor-tvättmaskinen hela dagen hade under morgonen suddat ut sin sena bokning. Föga förvånade hade de inte tänkt tvätta oavbrutet i 12 timmar. Tur att vän av ordning kan hålla tvättstugan säker från marodörer som skapar kaoz.

Planen var hela tiden att få en trevlig pizza-utkörning för att kunna mjukstarta året. Men beskedet på telefon var nedslående: de levererar inte till min adress. WTF?! Fick ingen närmre förklaring, antar att de bara vill köra ut till folk som bor längre bort. Humöret fick sig en törn, jag vet i vart fall en pizzeria som inte kommer få mina beställningar framöver.

Vi bestämde oss för att dra till närmaste butik och handla. Missär! Noll samhällservice här – stängt på nyårsdagen. Vart är världen på väg egentligen? Men men, det finns en annan pizzeria bredvid matbutiken, som var öppen, så plan 3.0 blev att köpa pizza där.

Efter att mumsat pizza grillade vi kastanjer – fått en massa kastanjer för 10 kronor (!!!) på fyra frukt.

Tittade på Great Ball of Fire och spelade grodspelet på iPad.

En långsam start på det nya året, som det brukar bli, men härligt. Och lite stolt för att funnit en cache inom årets första timme.

God fortsättning!

Kommentera

