Men…. Meh!

Bakgrund: Suck. Suck.

Mejl1: ”Min kollega kontaktade dig igår. Tyvärr så var det ett lagersaldo fel så vi beställer från leverantören. Det innebär att vi kommer kunna leverera först 1-2 veckor från utlovat leveransdatum. Jag beklagar verkligen detta. Ha en fortsatt bra dag!”.

Eh. Antar att han menar 1-2 veckor från nu? Eller från i måndags? Isf Leverans 14 – 21 dec på en order lagd 15november där allt fanns i lager enligt deras register. gah. Eller menar han från hum, från det datum de borde leverat?

Mejl2 (fyra minuter senare från en annan person): ”Vi har försökt kontakta dig via telefonen men inte lyckats. Jag har ringt butiken nu och de skicka produkterna till oss till imorgon. Lägger en 10 % rabatt på ordern som komp.”

Nu så hävdar min telefon som alltid är på och inte varit utanför täckning under de senaste dagarna att de inte har ringt. Men de har ju verkligen ringt och snackat tidigare, så förmodligen är han helt sanningsenlig. De har väl slagit fel nummer eller så har någon teleoperatör supit bort samtalet.

Men men, detta mejlet verkar ju mycket mer hoppfullt, man verkar ha fått tag på en intern resurs som hittat sakerna. Gött. Rabatt vet jag inte riktigt om jag har någon direkt nytta av, speciellt då allt är betalt i förväg, jag vill ju inte ha pengar – jag vill ha prylar. Speciellt prylar som jag planerat användningsområde för och tänkt exekvera för flera veckor sen nu.

Men jag kanske får ett presentkort… Kan säkert bränna ett presentkort jättefort. Vill ha fler roliga prylar. Bäst att inte köpa något man vill ha allt för omgående bara 🙂

Så. Kanske har jag grejorna om några dagar. Eller inte. Kul om jag får dem snart.
Man får försöka se fördelarna med kaoset. Some say it good, some say it better, but XKCD says it best! Bloggbart!
Kommentera

