Contour GPS – Cool sak jag sett reklam för!

Contour GPS. Väl värt att fundera på. Vidvinkel 135 grader mycket nice, har även ett ”Tall HD” läge (4:3) så man med lite lägre upplösning får (om jag förstår saken rätt) 101 grader i höjdled, istället för 76 grader som man får i Widescreen HD (16:9) lägen som 1080p och 720p.

Filmen är upplagd Youtube av Sportscam.se. Dustin.home säljer den också.

Min egen erfarenhet av en billig sunkig actionkamera är att den inte används så mycket, men det beror dels på just att den är sunkig – krånglig att fästa och använda, för lite vidvinkel, för dålig ljudupptagning. Och att jag loggar T:5 cacher så sällan. En bättre action kamera vore tusen gånger roligare. Samtidigt skall man inte lura sig själv, jag kommer nog inte använda en sådan speciellt ofta. Men men, tuff pryl i vart fall.

Jag skulle vilja ha ett typiskt evil genious lair oändliga utrymmen insprängda i bergen. Så att jag får plats med alla tuffa prylar jag vill ha. Därifrån skulle mina stealth-fordon ta mig ut på massa spännande äventyr. Lite som Batman, men utan dräkten och skurkarna.

Kommentera

