The Saga Continues

ARG! Det är inte sant. Evighetshistorien jag bloggade om tidigare fortsätter.

  • Tidigare bloggat om ca 15 interaktioner på 21 dagar (sedan 15 november).
  • Idag kom inte mejlet om att min vara X skickats. Gjorde pre-emptive strike och mejlade och frågade varför det uteblivit.
  • X finns inte på huvudlagret och beställs från butik. Men de varnar för att det kan eventuellt vara fel i lagersaldot eftersom bara en enda X finns i det lagret.
  • Jag mejlar tillbaka: ”Ni är snart en månad sena. Löser det sig inte med internleveransen så får ni bjuda på en enklare/billigare [[temporär ersättning för X]] tills vidare.”

Gud, jag har aldrig varit med om något liknande. Så mycket strul och väntan, och så stolligt med alla dessa leveranser och omleveranser, jag känner igen en i personalen på DHL nu. DAMN YOU! Ingen människa borde behöva känna igen sitt DHL-ombud!

Vad är det mest struliga jag varit med om tidigare? Hmm… Jag beställde med billigaste möjliga leverans från USA en gång, och fraktbåtar går långsamt (men förutsägbart). Fast den var egentligen inte strulig, den gick som ett klockverk efter planen, så det var nog ett dåligt exempel.

En beställning inom sverige borde inte kunna bli så här djäkla strulig.

Kommentera

