Världens oordning, men väldigt trevliga och service-minded

Har en intressant näthandel som börjar nå absurda nivåer av snurrighet

  • 15nov mejl – Orderbekräftelse
  • 17nov mejl – problem, vara X finns inte på huvudlager
  • 18nov mejl – fel i lagersaldot, vara X fanns inte på det andra lagret heller
  • 24nov mejl – vara X har bytt produktnamn, skickar varan med det nya produktnamnet
  • 24nov mejl – högra handen vet inte vad vänstra handen gör, någon annan skickar iväg utan vara X
  • 24nov telefon – minns inte samtalet, har för mig att de ringde när jag inte kunde ta samtalet och jag mest tackade för informationen. Eller hum, jag kanske snäste av dem för att deras butik har ett namn snarlikt ett annat företag som vill sälja saker till mig en gång i halvåret.
  • 26nov telefon samt
  • 26nov mejl – vara X hittad, skickas
  • 27nov – hämtar ut paket, men vara Y finns inte i paketet, trotts att den gör det enligt följesedeln. Paketet lite misshandlat av DHL.
  • 27nov – mejlar dem
  • 29nov telefon, mejl – de skall skicka vara Y på nytt. De har försökt kolla vad som hänt enligt deras system och DHL-loggar men gett upp, de har ingen aning om de faktiskt skickat varan eller ej. Undrar om jag har något paket förlorat i DHL-rymden? Eller om Agda 80 år sitter med min prylar och undrar vad det är för något?
  • 30nov – hämtar ut vara X. DHL strikes igen, någon på DHL tycker illa om kartonger. Eller är FRA’s post-division framme och öppnar post till mig?
  • 30nov – mejlar om vara Y och undrar om tracking-nummer hos DHL.
  • 30nov mejl – Svar, paket tre ej skickat än.

Alltså på nått sätt måste jag säga att jag älskar dem. De har en beställning på några tusen och verkligen sliter för att få den rätt, och orkar vara artiga istället för att gråta när man påtalar problemen. Men hur mycket det än krånglar så är de verkligen positiva och glada.

Samtidigt så börjar känslan infinna sig att om de inte har väldigt låga löner till sin personal, så borde min beställning snart ha kostat dem så mycket arbetstid att de går back på min beställning 🙂

Undrar om de hinner få löst det innan jul?

Får de ordning på det hela kan jag definitivt handla där igen, det är ett unikt ställe med kul utbud. Men nästa gång räknar jag nog med att det som ”finns på lager” har en leveranstid på en månad 😉

One Comment

Kommentera

