Bugg i notepad?!? Eller unicode weirdness?

Notepad_2010-11-27_18-04-00

Notepad - med två olika fontstorlekar?!?

Jag markerar texten i Chrome. Jag klistrar in i Notepad. Två olika font i Notepad. Frakking weird.

Min första tanke var att jag fått med någon <sub> eller något unicode tecken med motsvarande funktion när jag kopierade, men efter att tittat på källkoden i allas favoriteditor gVim verkar det osannolikt:


Kort och gott, vad jag kan se är det bara normal HTML och UNIX LF-radmatning som får Notepad att tro att tecknet skall vara litet.

Jag testade sen med Firefox och då fick jag ungefär samma resultat. Riktigt riktigt märkligt. Ser ni något jag missat får ni gärna höra av er!

Kommentera

