Det här med att sova :-)

Jag testar lite nya app:ar, bland annat en sömnapp. Jag vet inte om jag har ett kalibreringsproblem eller om resultatet stämmer: tydligen tar det mig ungefär en timme att somna – och under den tiden är jag mer eller mindre vaken, men sen går jag i komplett dvala. Inga mesiga sömncykler – jag är bara helt down & out. Jag drömmer väldigt sällan, så jag kanske helt enkelt har en abnorm sömn. Eller så är det ett kalibreringsfel.

Hur som helst så var uppvaknandet brutalt, jag blev väckt på minuten som var inställd, och min klockradio gick igång exakt samtidigt. Tungt.

Sover som en död fisk

Som ett lämmelstup

Vagt relaterat: forskare har konstaterat att genier som jag lägger sig sent. Det är inte meningen att ni som lägger er tidigt skall ta illa upp, det är bara så att forskarna – de gamla herrarna i vita rockar, konstaterat att ni har lite lägre IQ. Alltså att om ni lägger er tidigt så måste man tala lite långsammare och tydligare för att ni skall förstå.

Ungefär som att snygga foton gör dig mer attraktiv och iPhone ägare har mer sex, härligt när folk verkligen är jordnära och tar fram de viktigaste värt att veta. Bäst att inte plåta sig själv med en Android telefons mobilkamera och lägga sig tidigt, för då får man inget sex, ser ful ut och är dum. Den ultimata kombon är annars en androidkamera med blixt, då är man dessutom 5 år äldre på fotot. Damn. Byt telefon, lägg er senare, och sluta använda blixten för helvete! Men det är klart, lägger man sig tidigt kan det vara svårt att förstå sånt.

 

Tja, WordPress för iOS verkar stabilare än förut. Tyvärr så verkar den utvecklare som skrev bilduploadfunktionen vara en sådan där snubbe som lägger sig tidigt, men jag har lovat dem att innan helgen i slut skall jag ha reggat en ticket i deras trac om det hela. Tips från coachen: om du skalar ner en bild, och nerskalad/original > 1, så är något fel. Lägger ni er lite senare kommer det säkert framgå varför när du vaknar lite smartare på dagen efter.

One Comment

  1. Du är då för klok, underbar och oemotståndlig, Blaufish. Det beror förmodligen på iPhonen och den sena sömnen, men lite av det kanske är medfött också. 😉

    Svara

Kommentera

