En liten hyllning till billiga kompaktkameror

På den gamla blogg.se-tiden la jag upp många bilder från kompaktkameror. Ibland tweakade jag dem med oskarp mask, ibland lite färgmättnad, och sen blev väl nivåer ett favoritverktyg. Visst, kompaktkameror har jätteproblem vid hög ISO, och kvalitén på bilder räcker sällan till att detaljstudera bilderna, men om man har lite överseende med bristerna i bilderna och krymper ner till små webbstorlekar brukar det bli ganska hyffsat.

Nu för tiden så har jag höjt nivån i mitt fotande att jag egentligen inte kan lägga upp sånt här, åtminstone inte på mitt flickr-konto, men FAQ som amrisarna säger, här på bloggen finns inget som hindrar ett härligt retroinlägg. 🙂 Inspirerades av ”That is so lame it almost cancels itself out and becomes cool again” vilket det förhoppningsvis uppfyller 🙂

Kommentera

