En förvirrad tur

Hade jobbat lite väl mycket i början av veckan, så det var lägligt att gå tidigt. Stack förbi Scandinavian Photo, köpte ett UV-filter, fick syn på Orange Express. ”Den går nog snabbt in till stan” tänkte jag och hoppade på. Sen så tänkte jag att den nog åkte någonstans, så jag hakade på den vidare.

Vid Hjällbo såg jag att det fanns en massa cacher och gå av – eller snarare, försökte. Dörren stängs precis framför mig och bussen börjar rulla, WTF? ”Hallå?!?!” ropade jag till förvånat, någon lustigkurre skrattar till och ropar tillbaka ”Hallå!”. Chaufören hör däremot inte utan kör. Kändes lite irriterande. Nu så hade jag ju inte ett ärende där, så det var ju ingen kris å panik, men någon sorts uppmärksamhet kan man ju tycka att förarna skall ha. Kanske meningen att man skall springa för att komma av bussen, eller skrika med megafon, eller tackla upp dörren? Hrrm. Lite irriterande. Satte mig ner. ”Skulle du av?” frågade en tjej. ”Ja, fast det var inte så noga, spelar inte så stor roll var jag går av, men lite irriterande”. ”Han hörde dig nog inte”. Vet inte riktigt om hon någonsin kom på vad jag höll på med, men jag satt med iphone app:en och kollade kartbilder med gröna pluppar på, så förmodligen kunde hon gissa sig till att man sysslade med någon nördig LBG aktivitet. Gick istället av vid Angereds Kyrka.

 

 

Angereds Kyrka

Angereds Kyrka

 

Konstaterade att närmaste cache var just: Angereds Kyrka.

October 15 by blaufish (1868 found) 

Ja, historien om hur jag råkade hamna här är lätt absurd, men det var bara att göra det bästa av saken – leta cacher!

 

 

"...och geocachare"

"...och geocachare"

 

Därifrån gick man lätt till Höjden:

October 15 by blaufish (1868 found) 

Ödet tog mig hit å jag loggade cacher 🙂

Undrar förresten om cachenamnet kommer ifrån att den sitter högt upp, eller att man är i en liten backe?

Vidare till International Färg AB, som var svårfunnen. Hinten att den var grön fick mig att tro att den var kamouflerad, så jag letade efter något som väl passade in i miljön. Efter att letat lite började jag kolla gamla loggar och började känna ”hmmm”. Cachen har DNF:er, andra har hittat den efter flera återbesök, osv. Vad tusan är det jag letar efter egentligen? Började tycka att jag måste kollat alla typer av kamouflerade gömmor – så föds tanken ”jag är inne på helt fel spår, omgruppera, släpp tankarna och låt bara blicken vila lite lungt”. Traskar runt kring nollan några sekunder och skrattar till och tar fram cachen. Visst, den kanske är grön, men inte en grön färg som kamouflerar den. Kunde nästan lika gärna varit i neon. Otroligt att folk inte ser den direkt.

October 15 by blaufish (1868 found) 

Den var rolig! Borde sett den direkt, men lite blind är man ibland!

Drog in till stan och kom in på da Matteo precis innan stängning och fick en clover och en … god grillad skinka/ost macka med något mystiskt utländskt namn. Slog lite i iphone och kollade var närmaste otagna stadscacher låg. Många av dem låg på Ön Som Gud Glömde (Hisingen), så det var under min värdighet att bege mig dit, men som tur var fanns det en cache vid Masthugget värd att speja efter.

October 15 by blaufish (1868 found) 

Den var minsan lite rolig 🙂

Satt mycket mer sunt än vad jag trodde, men fortfarande svårloggad. Fick ner den när det var lite mindre folk där, skrev i loggboken, stängde filmburken – sen var det bara att låtsas läsa telefon i säkert 10 minuter. Var folk där oavbrutet (jag säger det igen, ärligt folk borde vara hemma och ta det lugnt istället för att kvällstid/nattetid drälla runt och göra det svårt att logga cacher.

Avslutade kvällen med att gå till Creperiet och käka en creps med choklad/banan/kokos 🙂

Kommentera

