Together we’ll discuss HTML and C++

Iller å gänget hörde när jag fick ett telefonsamtal.

De hörde bara min del av konversationen, som hamnade nere i Ruby och att jag läst en artikel med Ruby kod som jag tyckte såg ut som om någon spytt upp den. (Jag vet att vi skall tycka Ruby är det häftigaste som finns, men är inte det här sörja i stil med gammal php eller cold fusion? koden är svårläslig, ful och uppenbarligen svår att få rätt. Jaja, jag vet att den uppenbara returen är ”håll käft tills du provat själv”, men ändå…)

Illern tyckte det var väldigt märkligt att jobbet jagade mig sent på lördagskvällen, men sen så kom tydligen någon kommentar som var gjorde det uppenbart att det inte var kollegorna på tråden. Han skrattade till och sa att min flickvän måste vara datanörd (underförstått: som orkar lyssna på mig). Jag infoade Kaprifol som föreslog att jag skulle säga nått i stil om att jag kidnappat telefonsamtalet och att hon inte förstod ett skvatt av vad Ruby är för något 🙂

Fatta vad kul när man hittar kommentaren ”Together we’ll discuss HTML and C++” i en musikvideo dagen efter 🙂

Kommentera

