Swebus bagageservice rockar!

I Söndags försvann min Tasmanian Tiger Swift ryggsäck, jag var enormt trött när jag steg av bussen och glömde helt enkelt att hämta den. Extremt irriterande eftersom det är en trevlig rygga och fanns några bra kläder å sånt i den.

På måndagen fick jag veta att min väska inte hittats men jag tips om bagageservice, som tyvärr redan hade stängt.

På tisdagen fick jag tag på dom, och dom spårade var bussen åkt, men det var en dead-end. Den var inte hittat när bussen parkerade. Suck. Borta? Någon som tagit den? Kan någon lagt ut den bredvid bussen? Bagageservice tog dock in alla uppgifter och skulle leka detektiv.

På onsdag tänkte jag ringa polisen och kolla om deras hittegods fått in nått… Men så ringde telefonen! Min detektiv på bagageservice hade hittat en matchande väska i en helt annan del av landet. Eftersom den inte borde vara där hade hon spårat runt lite hur bussen åkt för att få klarhet i det hela. Förklaringen hon kom fram till var att min väska hamnat i något hörn som inte syntes när man tittar till busen, så den vid två kvällsstädningar missats.

Jag fick numret till depån där min väska var. De var glada och frågade om det passade att de budade väskan till centralstationen och att jag hämtade den där. Vad kan man säga annat än att det är extremt smidigt? På plats när jag hämtade den frågade jag om de skulle ha någon ersättning. Nej, de löser sådant här på ren goodwill.

TUMMEN UPP FÖR SWEBUS!

Kommentera

