Den Digitala Djurkyrkogården

My Old 55mm Filter - Blue Monochrome

My Old 55mm Filter

My Old 55mm Filter - Monochrome

Jag är en stark anhängare av att använda sina prylar. Man skall inte fega onödigt mycket och låta bli och använda något något skulle kunna hända. Att skydda sig är därför A och O. Och nu talar jag inte om latexprodukter! 😉 Nix, till kameran har man filter, ofta ett billigt UV-filter, framför linsen. Så allt oavsiktligt slitage skall gå på en utbytbar del, istället för på ens kära lins. Och hum, mina foton visar med all tydlighet hur bra det kan vara, om man behandlar sin utrustning som jag gör. Hade de här skadorna vart på mitt kära Tamron SP 90 objektiv hade jag varit riktigt ledsen i ögat. Kanske kommer bli lite mindre glare-effekter i mina foton framöver?

Min mystika rubrik åsyftar inte ”Domain Driver Design” utan att jag skapat ett nytt set på Flickr: My Virtual Trashcan. Det kommer bli min lilla kyrkogård över trasig / död utrustning.

Kommentera

