Buggrapport #6

Attans vad jag stöter på buggar i gc.com numera. Undrar sajten alltid varit så här buggig? Borde märkt det tidigare isf. Och ifall det är ett nytt fenomen, undrar vad som lett fram till det?

Kanske för mycket nyutveckling per tillgänglig resurstimmar, så att kvalitén blivit lidande – att ha 1 webb, 2 mobilitetswebbar, och vad… 3 olika mobilitetsklienter? kan ju gjort livet djävligt stressigt på groundspeak. För otydliga prioriteringar så att målen ändras hela tiden kan ju också döda kvalité. Den stora mängden kod som skall underhållas, på en ganska begränsad budget, kan ju också lett till att man blivit tvungen att ha ganska lågkvalificerade utvecklare eller beroende av enstaka stressade gratis-insatser av volontärer.

Jag tror gc.com borde tänka om och satsa stenhårt på EN bra HTML5/Geolocation webb optimerad för mobilitet, och minimera mängden appar och webbar utöver den. Med CSS kan de lägga till lite mer funktionalitet för folk som har lite större skärmar. En fet omkodning och omprioritering då.

Eller så kanske de bara har en spik i leveransproblem just nu, och kan hanka sig vidare med sin nuvarande knaggliga webbdesign i 10 år till.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s