Min gamla älsklingslampa

Såg att Naturkompaniet Östra hamngatan reade ut Gerber Tactical 3.0 TX för 499:-

Svarta ex, inte aluminiumgrå som min försvunna älsklingslampa. Lampan försvann mystiskt en dag och kom aldrig tillbaka. Ljusmässigt å så kan jag tänka mig att den idag underpresterar eftersom den har några år på nacken och LED-teknologin gått ljusår framåt (hihi!), men den känns djävligt go i handen med finfin tjocklek som är helt perfekt. Ganska tung pjäs dock, betydligt tyngre än de flesta andra lampor med AA-batterier. Men så kan man köra över den med bilar, hamra i spik  och slå ihjäl zombies med den också.

Vill ni ha en annorlunda och riktigt trevlig lampa så rekommenderar jag den varmt.

Prissänker dom den ytterligare så kanske jag köper den, jag har ju som alla vet ”väldigt få” ficklampor =)

One Comment

  1. Hade den som favoritlampa också tills jag hittade dealextreme, har två grå Gerberlampor som jag tyckte var kanonbra tills jag hittade SSC P7 lysdioden och så att säga såg ljuset 🙂 Håller dock med om att det är en mycket trevlig lampa som i mina ögon bara har ett par minustecken, 1. vikten (som oftast är trevlig men av någon anledning finner jag ofta att jag behöver ha lampan i munnen för att jag behöver båda händerna och denna lampa är inte skön att hålla med tänderna…) 2. oregulerad ström till lysdioden gör att den dimmar ganska fort i mina ögon iaf.

    Annars är den snygg som tusan, ligger kanonskönt i handen och känns hur stabil som helst.
    Ett bra köp till rätt pris.

    Svara

Kommentera

