Hur man öppnar en flaska

På vägen mot matbutiken får jag se något jättemärkligt. Två unga killar verkar metodiskt och långsamt utsätta en skyllt för någon sorts mild vandalisering. Gång på gång slår de försiktigt mot den.

Går fram och får reda på vad de håller på med. De förklarar att de försöker använda skylten som en kapsylöppnare, och den mjuka aluminiumskylten flexar rejält när de slår kapsylen mot den. Den ena killen Pomac börjar spruta genom en sliten kapsyl som fortfarande sitter fast på flaskan.

Naturlagar och bondförnuft snurrar till i skallen och jag pekar på en hård rejäl kant av stålfästet till skylten. ”Den är hård. Slå där”. Den ena killen slår där och kapsylen åker av direkt, och han tittar förvånat på flaskan, mig och järnfästet.

Går muntert iväg och inser plötsligt mitt egentliga ärenden. ”Öh! Grabbar! Var rädd om skylten nu!” . ”Okej!” får jag tillbaka från Mr. Pomac och Pomac.

Mission accomplished.

One Comment

Kommentera

