Nu kan även färgblinda se att tjejen är grön!

DanKam: Augumented Reality for the color blind! Jag är inte färgblind, så jag kan tyvärr inte testa app:en. Men tydligen har Dan tagit fasta på att de flesta färgblinda faktiskt egentligen är ”färg-mindre-seende”. Så han aktiverade sin enorma hjärna och byggde en ascool app som förstärker färger på ett sätt som passar de flesta färgblinda. Så typ, håll din iPhone framför dig, och iPhone visar dig världen i färger.

Det är ta mig tusan inte illa! Man lär sig djävligt häftiga saker när man följer coola säkerhetsforskare på twitter. Eller som jag skrev till ett bildstyre till bekant: [23:05:11] Blaufish: gjord av en DNS säkerhetsforskare, så den MÅSTE vara bra :-)

 

EDIT: noterar att det redan landat in hysteriskt många kommentarer på hans blogg. Undrar om det är så att extremt många följer honom, eller om han verkligen lyckats nå ut? Kan tänka mig att ha ett antal tusen säknördar som följer kan vara en fördel om man vill driva en alternativ agenda. Lite som Bruce Schneiers bläckfiskar (fast i detta fallet, användbart!)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

